BH sedmice inženjerstva – Hackathon SARAJEVO

HACKATHON CREATIVE THINKING/ KREATIVNO RAZMIŠLJANJE
TEMA: ULOGA MLADIH U KREIRANJU KONCEPTA OBRAZOVANJA U 21 VIJEKU

Živimo u vremenu u kome su brze promjene u svim sferama života. Područje obrazovanja svjedočilo je značajnim transformacijama, postavljajući jedinstvene izazove pred edukatore širom svijeta. Intenzivan razvoj tehnologije kao i sve veće potrebe za učenjem postavili su nove izazove pred obrazovni sistem. Kroz ovo takmičenje želimo istražiti izazove s kojima se suočava obrazovni sistem u 21. vijeku te kako možemo prevladati te prepreke kako bi stvorili efikasna okruženja za učenje. Mišljenje mladih nam je veoma važno i pred njih postavljamo ovaj zadatak. Cilj nam je da mladi imaju dobre obrazovne institucije u Bosni i Hercegovini koje su umrežene sa vodećim obrazovnim institucijama u svijetu.

Zadatak: Osmisliti i predložiti viziju koncepta obrazovanja u vremenu koje dolazi.

Rješenja trebaju biti bazirana na tehnološkim rješenjima koja danas imamo, mogućnostima povezivanja sa drugim obrazovnim ustanovama u svijetu, učenju na daljinu, mobilnosti učenika i studenata, povezanosti sa industrijom, zdravstvom, kulturno umjetničkim institucijama te drugim organizacijama. Ovim takmičenjem želimo potaknuti timove učenika i studenata na kritičko razmišljanje o viziji obrazovanja u budućnosti.

U periodu smo kada imamo priliku stvoriti novi talas izgradnje institucija i izvrsnosti u područjuobrazovanja, istraživanja i izgradnje sposobnosti. Trebaju nam visoko obrazovani ljudi koji sukvalificirani i koji mogu potaknuti našu privredu na razvoj koja će biti dio svjetskih procesa a neškolovati mlade koji će odlaziti i svoju budućnost kreirati vani.

Organizacijom ovog događaja želimo potaknuti timove studenata na kritičko razmišljanje o viziji obrazovanja u budućnosti. Tokom rada studenata u timovima organizirat ćemo ( uvodna) pozvana predavanja iz različitih oblasti: Smart rješenja; IOT/ primjeri iz prakse ( realnog sektora )koja su povezna sa visokim obrazovanjem, digitalnom transformacijom društva i drugim temamakoje će biti od pomoći studentima u kreiranju njihovih rješenja.

Stručna komisija koja će cijelo vrijeme pratiti rad timova će izabrati tri pobjednička tima.

Organizatori: KulturaMedia Sarajevo, NVO Radio Kameleon Tuzla

TIM UNIqe

U savremenom društvu, obrazovni sistemi suočavaju se s brojnim izazovima uslijed neusklađenosti s brzim promjenama u društvu i industrijama. Tradicionalni pristupi često ne uspijevaju zadovoljiti individualne potrebe mladih i propuštaju ih pripremiti za dinamične zahtjeve savremenog tržišta rada. U Bosni i Hercegovini, kao i u mnogim drugim zemljama, identifikacija nedostataka u obrazovanju postaje ključna kako bi se stvorili temelji za njegovu revitalizaciju.

U skladu s tim, ideja personaliziranog obrazovanja predstavlja ključnu inicijativu koju je razvio UNIqe tim. Ova ideja ističe se kroz fokus na individualnim sklonostima, interesima i sposobnostima svakog učenika, podržana inovativnim tehnologijama koje stvaraju inkluzivno i dinamično učenje prilagođeno zahtjevima 21. stoljeća.

Implementacija personaliziranog obrazovanja rezultira povećanom motivacijom studenata, smanjenjem broja odustajanja i stvaranjem stručnjaka s relevantnim vještinama za brzorastuće industrije. Ova inicijativa također potiče inovacije i održivi razvoj, stvarajući pozitivne promjene u društvu.

Uz sve to, mladima se preporučuje da prepoznaju svoje jedinstvene talente i strasti te da odaberu obrazovni put koji će im omogućiti da razviju te potencijale. Aktivno sudjelovanje u personaliziranom obrazovanju otvara vrata brojnim mogućnostima, stvarajući put prema uspjehu i zadovoljstvu u budućnosti.

Ova inovativna ideja, ne samo da podržava individualni rast i razvoj učenika, već i osnažuje obrazovne sustave da se prilagode zahtjevima modernog doba. Ovo je put kojim mnoge zemlje trebaju krenuti kako bi se osiguralo da obrazovni sistem ne zaostaje za potrebama budućnosti.

TIM ELEKTRON

U nastojanju da se unaprijedi zdravlje i kondicija učenika, časovi tjelesnog odgoja sve više koriste EuroFit testove kao mjere općeg zdravstvenog i kondicijskog statusa.
S porastom broja pretilih i nedovoljno fleksibilnih učenika iz generacije u generaciju, te sve većim brojem mladih s deformitetima kičmenog stuba i nogu, ovaj korak se čini nužnim u suvremenom obrazovnom sistemu. Automatizirani EuroFit testovi omogućuju brži, precizniji i jednostavniji proces mjerenja, što je ključno za identifikaciju potreba i pružanje pravilnih korektivnih vježbi. Nastavni planovi svih osnovnih i srednjih škola bi se trebali prilagoditi tako da uključe godišnje EuroFit testiranje učenika. Osim toga, inovativne aplikacije koje koriste umjetnu inteligenciju i stručne baze podataka mogu pružiti personalizirane preporuke za vježbe, temeljene na rezultatima testiranja. Na taj način, škole i nastavnici mogu ranije intervenirati u zdravstvene probleme te potaknuti mlade na put zdravijeg života, ističući važnost „zdravog tijela za zdrav duh“.

Ova integracija tehnologije i zdravstvenog obrazovanja obećava pozitivne pomake u očuvanju zdravlja i kondicije mladih generacija.

TIM Exam week

Studenti u Bosni i Hercegovini suočavaju se s izazovima kada je riječ o stjecanju praktičnih vještina i interdisciplinarnom učenju. Uočavajući ovu potrebu, tim Exam Week odlučila je poduzeti korake ka stvaranju promjene.

Njihova vizija? Kreiranje prostora koji bi ne samo služio kao centar suradnje između različitih univerziteta, već bi postao epicentar inovacija i interdisciplinarnog učenja za buduće generacije.

Ideja nije samo stvaranje fizičkog prostora, već i stvaranje zajednice mladih inovatora i poduzetnika. Želeći osigurati da studenti imaju pristup najmodernijoj opremi i tehnologiji, planiraju osnovati Centar za Zajednički Razvoj i Poduzetništvo. Ovaj centar neće biti samo prostor za raspravu o problemima, već mjesto gdje će mladi ljudi moći aktivno raditi na rješenjima.

Uz prostorije poput radionica, prostorija za prezentacije, čitanja i mreženje, planira se i stvaranje „dinamičnih učionica“ opremljenih naprednom tehnologijom poput baza za robotske eksperimente i simulacija proširene stvarnosti. Ovo će omogućiti studentima da kombiniraju znanje iz različitih disciplina kao što su elektrotehnika, medicina, ekonomija i umjetnost, potičući tako interdisciplinarnu suradnju i stvaranje novih ideja.

Ovaj projekt ne samo da će doprinijeti razvoju buduće radne snage zemlje, već će promijeniti način na koji mladi ljudi percipiraju svoje obrazovanje i karijere. Njihova vizija nije samo stvaranje prostora, već stvaranje zajednice koja potiče inovacije, suradnju i osobni razvoj.

U konačnici, ovaj projekt može imati dalekosežne posljedice na budućnost obrazovanja i poduzetništva u Bosni i Hercegovini.

Penagos tim

U savremenom obrazovnom okruženju suočavamo se s nizom izazova, među kojima je i otežan proces pronalaska prakse za studente.

Pronalaženje prakse zahtijeva pretraživanje različitih izvora informacija, što često rezultira gubitkom vremena.

U cilju rješavanja ovih izazova, tim Penagos predstavlja inovativno rješenje – SkillUp. SkillUp je online platforma koja pojednostavljuje proces traženja, prijave i praćenja prakse. Ova platforma okuplja studente, administrativno osoblje univerziteta i poslovni sektor te jača njihovu povezanos

Na SkillUp platformi, studenti imaju pojednostavljen proces pretraživanja praksi prema različitim kriterijima poput industrije, lokacije i vrste poslodavca. Ova preglednost rješava problem nedostatka jasnih informacija o praksama, olakšavajući studentima donošenje budućih karijernih odluka

Poruka mladim: „Dvije su vrste osoba koje vam govore da ne možete nešto napraviti – one koje su previše plašljive da pokušaju i one koje se boje vašeg uspjeha“ – Ray Goforth.

Sjetimo se da je ovo ideja mladih perspektivnih studenata, koji vjeruju u svoju sposobnost da donesu pozitivne promjene i unaprijede obrazovni sistem.

Muggles tim

Muggles tim predstavlja Učenje 2.0

U današnjem digitalnom dobu, tehnologija ne samo da olakšava naše svakodnevne aktivnosti već ima moć da transformiše i unaprijedi obrazovni sistem. Upravo to je cilj novog inovativnog projekta “Učenje 2.0” koji predstavlja tim “Muggles”, sastavljen od tri mlada entuzijasta i studenta Informacionih tehnologija

Na putu ka modernizaciji obrazovnog sistema u Bosni i Hercegovini, “Muggles” su identificirali ključne prepreke koje sprečavaju napredak:

Zastarjeli Planovi i Programi: Tradicionalni kurikulumi ne prate dinamične zahtjeve tržišta rada, ostavljajući učenike nedovoljno pripremljene za izazove budućnosti

Administrativni Haos: Kašnjenje rasporeda časova i drugih ključnih dokumenata stvara frustraciju među studentima i nastavnicima.

Informacioni Mrak: Nedostatak tačnih informacija o školskim programima i potrebama tržišta rada otežava donošenje informiranih odluka o obrazovanju.

Odlučni da doprinesu rješavanju ovih izazova, “Muggles” su razvili revolucionarnu softversku aplikaciju koja obećava da će promijeniti način na koji se uči i upravlja školama.

Glavne karakteristike aplikacije uključuju:

Online Učenje: Omogućavajući studentima da prate nastavu iz udobnosti svojih domova, aplikacija pruža priliku za interaktivno učenje i podršku.

Administrativna Obrada: Automatizacija administrativnih procedura kao što su rasporedi časova i zakazivanje ispita olakšava rad profesorima i školskoj upravi.

Informaciona Platforma: Aplikacija pruža sveobuhvatne informacije o školama, predmetima, smjerovima i troškovima, pomažući učenicima i roditeljima da donesu informirane odluke o obrazovanju.

Interaktivna Komunikacija: Kroz upitnike, ankete i glasanje, učenici imaju priliku da izraze svoje stavove i potrebe, što podstiče osjećaj zajedništva i doprinosi poboljšanju školskog sistema.

Nije samo obrazovanje koje će imati koristi od ove aplikacije. Ministarstvo Obrazovanja će imati uvid u svaku ustanovu, prikupljati relevantne podatke i osigurati tačne informacije za poboljšanje sistema.

Ova inovacija ne samo da olakšava trenutne izazove u obrazovanju, već postavlja temelje za modernizaciju obrazovnog sistema u Bosni i Hercegovini. “Učenje 2.0” je poziv na akciju, pozivajući sve da se pridruže u stvaranju bolje budućnosti obrazovanja. Budućnost je sada, pridružite se “Muggles” timu u oblikovanju obrazovanja za bolje sutra!

tim Mala raja

Uloga mladih u kreiranju koncepta obrazovanja u 21. vijeku

Edi Delić, 18.02.2006. , učenik Treće gimnazije Sarajevo

Nezir Imamović, 2.11.2005., učenik Treće gimnazije Sarajevo

Ajla Siječić, 22.9.2006., učenica Treće gimnazije Sarajevo

Ana Vidić, 20.11.2005, učenica Treće gimnazije Sarajevo

Online Platforma Mladih za Razmjenu Znanja

Često se suočavamo s izazovima koji se tiču obrazovanja i komunikacije među generacijama. Komunikacija između starijih i mlađih često nedostaje , što dovodi do gubitka dragocjenih resursa i znanja. Materijali koje učenici stvaraju i koriste tijekom školovanja često završe zaboravljeni ili bačeni, dok bi ih drugi mogli koristiti za učenje.

Uz to, suočavamo se s problemom nepotpunih informacija i činjenica te strahom od novih škola i fakulteta. Mnogi se osjećaju podcijenjeno ili precijenjeno, a sve češće se suočavamo s potrebom za online nastavom.

Međutim, mladi studenti širom svijeta prepoznaju ove izazove i stvaraju inovativna rješenja koja donose pozitivne promjene u našem obrazovnom sustavu. Jedna od tih ideja je stvaranje online platforme za razmjenu skripti i učeničkih radova, s mogućnošću komunikacije između učenika i studenata.

Ova platforma ne samo da olakšava pristup raznolikim materijalima bez obzira na uzrast, već omogućava interaktivno učenje i razmjenu znanja. Jedna od posebnosti ove ideje je što obuhvaća širok spektar gradiva na jednom mjestu, uključujući i video materijale iz praktične nastave.

Kroz platformu, korisnici mogu skupljati motivacijske bodove, pristupati zanimljivim praktičnim radovima te razmjenjivati savjete i poruke s drugima koji su prošli kroz iste edukacijske procese. Također, omogućuje kontrolu informacija i činjenica, što doprinosi kvalitetnijem obrazovanju.

Efekti ove platforme su višestruki. Omogućuje jednostavnije usvajanje gradiva, brže pronalaženje odgovarajućih materijala te potiče međugeneracijsku komunikaciju. Također, pomaže u ublažavanju straha od odabira škole ili fakulteta, jer korisnici mogu pristupiti savjetima i iskustvima drugih.

Poruka koju tim Mala raja iza ove platforme želi poslati svim mladima je jednostavna: zajedno smo jači. Ova ideja rješava problem pojedinca stavljajući ga u grupu, što predstavlja snagu zajedništva i solidarnosti u ostvarivanju obrazovnih ciljeva.

U svijetu u kojem tehnologija postaje sveprisutna, online platforme poput ove predstavljaju ključnu ulogu u stvaranju inkluzivnijeg, efikasnijeg i dostupnijeg obrazovnog sustava za sve. Učenje bez granica postaje stvarnost, a mladi su ti koji su pokretači promjena i nositelji svijetle budućnosti obrazovanja.

tim 0-3-Pet

Članovi: 

Eldar Bajrić, ( 05.11.2001 Fakultet elektrotehnike Tuzla)

Omar Mujkić, (13.03.2002 Tehnološki fakultet Tuzla)

Vedran Čivčić, (19.07.2001 Fakultet elektrotehnike Tuzla)

Antonija Mrkonjić (4.12.2000 Fakultet elektrotehnike Tuzla)

Uzbudljiva inovacija u svijetu obrazovanja predstavljena je idejom ekipe 0-3-pet  koja naglašava razvoj obje hemisfere mozga kroz logički i kreativni pristup. Njihov plan podrazumijeva preispitivanje svrhe obrazovanja kako bi se naglasila važnost osobnog razvoja nad isključivom pripremom za zaposlenje. U skladu s tim, predlažu uvođenje predmeta koji bi studente educirali o praktičnim vještinama te pružili priliku za izražavanje individualnosti kroz projekte u svim područjima. Ključna inovacija leži u promjeni stava prema greškama, koje bi umjesto kažnjavanja trebale biti prilika za učenje i dublje razumijevanje gradiva. Ističe se važnost povezivanja teorije s praksom kako bi se izbjeglo pitanje relevantnosti gradiva. Nadalje, fokus na kreativnom razvoju podrazumijeva promjene u arhitekturi obrazovnih institucija kako bi se potaknula inkluzivnost i poticajna atmosfera za učenje. Naglašava se važnost kreativnog izražavanja studenata i davanje slobode u procesu učenja. Kao dodatak, planira se uvođenje nagrada za istaknute profesore kako bi se podržalo pozitivno okruženje i potaknula izvrsnost. Ova inovativna ideja obećava svjež pristup obrazovanju, potičući razvoj cjelovite osobe kroz kombinaciju logičkog i kreativnog razmišljanja te obećava svijetlu budućnost za obrazovni sustav.

tim CtrlAltDefeat

Amar Mujkić Student bioinformatike na IBU

Amir Herić Student molekularne dijagnostike na IBU

Kerim Dajić Student elektrotehničkog fakulteta u Tuzli

Dok mnogi mladi ljudi nailaze na prepreke u razvoju svojih ideja i pretvaranju svojih vještina u profitabilne poslove, CtrlAltDefeat je tu da promijeni igru.

U suštini je jednostavno – mnogi mladi ljudi imaju sjajne ideje i tehničke vještine, ali nedostaje im podrška i obrazovanje o tome kako te vještine pretvoriti u uspješne biznise. To je problem koji je dugo mučio mnoge mlade širom Bosne i Hercegovine. Ali sada se pojavljuje nova nada u vidu inovativnog rješenja – univerzitetski startup inkubator posvećen razvoju poduzetništva kod studenata, uz mogućnost osvajanja grantova i investicija.

Ova nova ideja, koja se ističe po svom fokusu na razvoju inovativnih ideja, edukaciji mladih i umrežavanju univerziteta, obećava da će preokrenuti trend nedostatka podrške za mlade poduzetnike. Kroz ovaj inkubator, studenti će imati priliku ne samo da razvijaju svoje poslovne ideje, već i da steknu neophodno znanje i resurse za uspješno vođenje biznisa.

Ali šta to znači za Bosnu i Hercegovinu? Efekti realizacije ove ideje mogu biti značajni. Unapređenje ekonomske situacije kroz podršku studentima u sticanju preduzetničkih vještina i podsticanje razvoja inovativnih projekata može imati dugoročne pozitivne posljedice. To ne samo da će ojačati ekonomiju zemlje, već će i podstaći kreativnost i inovacije, što su ključni faktori za dugoročni prosperitet.

Konačno, poruka za mlade je jasna – uspjeh nije samo o sreći ili talentu. Kao što je legenda automobilskih trka Bobby Unser jednom rekao: “Uspjeh je tamo gdje se priprema i prilika susretnu.” Ova nova inicijativa pruža priliku mladima da se pripreme za svoj uspjeh i da stvore vlastitu priliku za napredak. Sada je na mladima da iskoriste ovu priliku i pokažu svijetu šta mogu postići.

VS-TIM

U današnjem svijetu, razmišljanje o unapređenju obrazovanja nije tek puka teorija, već prioritet ozbiljnih zemalja i pedagoga širom svijeta. Jedna od tih ideja je prisutna i u ekipi VS-TIM iz Konjica , koja svoj rad temelji na filozofiji slobodnog obrazovanja i odgovornom društvu.

Filozofija slobodnog obrazovanja, koju ekipa VS-TIM zagovara, proizašla je iz višedecenijskog nastojanja raznih međunarodnih škola koje se već stoljećima bavi ovim pitanjem. Inspirisana knjigom “Slobodna deca Samerhila” i čuvenom misliju Paola Freirea – „Education is freedom“ , ova ekipa naglašava da je obrazovanje temelj slobode te da bi trebalo biti dostupno svakome bez obzira na socijalni status, rod ili vjersku pripadnost.

Istinsko obrazovanje, prema njihovom shvatanju, ne sputava se granicama učionice. Naprotiv, ono teži ka interaktivnom pristupu gdje je student u centru, a ne samo pasivan primalac informacija. Kroz istraživački rad i projektni model učenja, studenti stiču funkcionalno znanje koje je ključno za njihov daljnji razvoj.

Pandemija uzrokovana virusom COVID-19 potakla je ekipu VS-TIM da razmišlja o novim modelima obrazovanja, poput HyFlex edukacije (Hybrid-Flexible ). Ovaj pristup omogućava studentima fleksibilnost u izboru načina učenja, bilo da se radi o prisustvovanju predavanjima u učionici ili online, ili kombinaciji oba. Ovaj model ne samo da prilagođava obrazovanje savremenim tehnologijama, već i otvara vrata novim zanimanjima poput slobodnih mentora.

Međutim, ekipa VS-TIM ne zaustavlja se samo na promjeni načina učenja. Oni ističu važnost timskog rada mladih kroz različite aktivnosti i teme izvan učionice. Planinarenje sa geografima ili izleti u prirodu sa biolozima samo su neki od načina kako se može integrisati obrazovanje u stvarne životne situacije.

Uz to, oni naglašavaju važnost digitalizacije obrazovanja, ističući da je to ključni korak ka modernizaciji sistema. No, istovremeno, upozoravaju da se ne smije podcjenjivati njena važnost niti odustajati od nje zbog prepreka u primjeni.

Konačno, ekipa VS-TIM poziva institucije i kreatore obrazovnih politika da oslobode obrazovanje granica te da ga učine dostupnim i prilagođenim potrebama mladih. Njihova poruka je jasna: put ka novim saznanjima je putovanje koje ne poznaje granice, a obrazovanje mora biti prioritet na državnom nivou.

Poruka koju žele poslati mladima :
“Put ka novim saznanjima je najljepše putovanje koje ćete doživjeti. Opustite se i krenite, znanje je jedina stvar koju vam nitko ne može uzeti.”

Ekipa VS-TIM stoji kao primjer transformacije obrazovanja kroz filozofiju slobode i odgovornosti. Njihov rad pokazuje da je moguće stvoriti sistem koji ne samo da pruža znanje, već i gradi slobodne i odgovorne građane budućnosti.

TIM Youth Education System (YES)

Članovi tima: Fatić Lamija, Šatara Eldar, Sijamić Mirza

Obrazovanje se neprekidno razvija i prilagođava kako bi odgovorilo zahtjevima savremenog svijeta. Uprkos napretku tehnologije i sve većem istraživanju u oblasti efikasnih metoda obrazovanja, tradicionalni obrazovni sistem i dalje zadržava neke zastarjele koncepte koji ne prate brzinu promjena i potrebe mladih ljudi u 21. vijeku. 

Jedna od ključnih ideja tima Y.E.S. je stvaranje platforme za studente i profesore koja bi omogućila međusobnu saradnju, komunikaciju i zajednički rad na realnim projektima i inovativnim idejama. Ova platforma bi bila prostor gdje bi mladi mogli razvijati svoje vještine i fokusirati se na svoja područja interesa, uz podršku profesora i drugih članova zajednice. Osim toga, platforma bi pružala mogućnost organizacije online radionica, edukacija i konferencija, što bi dodatno obogatilo iskustvo učenja.

Druga inovativna ideja koju tim predstavlja je koncept pametne klupe. Ova tehnološka inovacija bi pratila aktivnosti lekcije, omogućavajući vizuelne prikaze i vježbe koje bi povećale interes učenika i olakšale razumijevanje gradiva. Takođe, pametna klupa bi registrovala performanse svakog učenika na personalizovanom profilu, pružajući profesorima bolji uvid u napredak svakog pojedinca. Ovaj pristup bi omogućio ocjenjivanje koje se ne bi oslanjalo samo na tradicionalne testove, već bi uzimalo u obzir različite aspekte učenja i napretka učenika.

Centralna vizija tima Y.E.S. je stvaranje inkluzivnog okruženja koje podržava individualni razvoj svakog studenta kroz implementaciju inovativnih tehnoloških rješenja i platformi za saradnju te se teži se stvaranju prostora gdje se podstiče kreativnost, timski rad i personalizovani pristup obrazovanju.

U zaključku, uloga mladih u kreiranju koncepta obrazovanja u 21. vijeku je od ključnog značaja za stvaranje sistema koji će odgovoriti na izazove i potrebe današnjice. Kroz inovacije poput platformi za saradnju i pametnih tehnoloških rješenja, mladi pokazuju svoju spremnost da preuzmu aktivnu ulogu u transformaciji obrazovanja ka inkluzivnijem, efikasnijem i inspirativnijem iskustvu učenja.